Τρύπες από τους δρόμους της Αθήνας

0
com
Η «Τρύπα», το θεματικό αφιέρωμα του 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ενέπνευσε τον διάσημο φωτογράφο Τάσο Βρεττό, που ξεχύθηκε στους δρόμους της πρωτεύουσας για να απαθανατίσει τρύπες σε κάθε εκδοχή.


Από πλαστικές κούκλες του σεξ μέχρι σκοτεινά τούνελ και τρύπες σε αρχαία αγάλματα, οι φωτογραφίες του Βρεττού συνθέτουν μια πρωτοποριακή έκθεση που ονομάστηκε «The Hole Argument» (κατά το γνωστό παράδοξο του Αλμπερτ Αϊνστάιν) και φιλοξενείται στην γκαλερί «The Breeder» συνοδευόμενη από αποσπάσματα διαφόρων λογοτεχνικών κειμένων.



Το βράδυ της Τετάρτης πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία τα εγκαίνια της έκθεσης.
Τους εσωτερικούς χώρους της γκαλερί αλλά και τον πεζόδρομο της οδού Ιάσονος κατέκλυσαν οι φιλότεχνοι της πρωτεύουσας καθώς και πολλά σημαντικά ονόματα του καλλιτεχνικού χώρου, όπως ο σκηνοθέτης Νίκος Περάκης, οι ηθοποιοί Θέμις Μπαζάκα, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Μαρία Σολωμού και Μαρία Ναυπλιώτου, αλλά και οι τραγουδιστές Δημήτρης Μητροπάνος, Πέγκυ Ζήνα και Ελευθερία Αρβανιτάκη, ο πολυπράγμων Τζίμης Πανούσης και ο πολυσχιδής Κωνσταντίνος Τζούμας, ο σκηνογράφος Διονύσης Φωτόπουλος, οι τραγουδοποιοί Μόνικα και Κωστής Μαραβέγιας και πολλοί άλλοι.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, ακόμη, ο Λουκάς Γιαννακούλης από το διοικητικό συμβούλιο του ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η Λάρα Γερουλάνου, σύζυγος του υπουργού Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου.
Οι παρευρισκόμενοι περιηγήθηκαν στους χώρους της γκαλερί και απόλαυσαν το κρασί τους υπό τους ήχους της ραδιοφωνικής παραγωγού Εύας Μπουντούρη.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και τις 18 Σεπτεμβρίου 2010, ενώ μεγάλος χορηγός είναι ο ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Πηγή: www.ethnos.gr

Η ανέκφραστη ψυχή του ανθρώπου

0
com

Dirk Beacker

Επικοινωνία

μετάφραση: Λευτέρης Αναγνώστου

εκδόσεις Σμίλη, σ. 133, ευρώ 14

Ολα ξεκινούν από το σπήλαιο του Πλάτωνα. Επιστρέφοντας ο άνθρωπος απ' αυτό το θέατρο σκιών, επιχειρεί μ' έναν αδέξιο λόγο να επικοινωνήσει την εμπειρία του, να τη μοιραστεί με τους άλλους. Η επικοινωνία, όμως, είναι σχεδόν αδύνατη. Πώς να επικοινωνήσεις αυτό που είναι πριν από την επικοινωνία; Τη γνώση που δεν είναι γλωσσικά διατυπωμένη; Πώς να επικοινωνηθεί ο ψυχισμός; Με ποια γλώσσα, εφ' όσον αυτή η εμπειρία που καθορίζει τη μοναχικότητα του ψυχισμού είναι πριν από κάθε γλώσσα;

Ο Dirk Baecker στην «Επικοινωνία» του επιχειρεί να σκιαγραφήσει τα στάδια κατασκευής αυτής της γλώσσας, που καλείται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στη μοναχική συνείδηση και την κοινωνικοποίησή της. Μέσα από τη φιλοσοφία της γλώσσας, αλλά και τις κονστρουκτιβιστικές, φυσικοεπιστημονικές αντιλήψεις προκρίνει την αισθητική μέθοδο ως την πιο ασφαλή στη κοινοποίηση των αισθητηριακών μας εν-τυπώσεων.


Όταν δεν πιάνουν αράχνες τα μουσεία

0
com

Ευθυμία Παπασπύρου

Ιστορικά προσωπεία. Η συλλογή του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου

Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος, σ. 124, έγχρωμη εικονογράφηση

Εχουμε συνηθίσει τα μουσεία αδρανή, μ' απλωμένους θησαυρούς πίσω απ' τις προθήκες -«πραμάτεια» για τ' άπληστα μάτια των επισκεπτών-, δίχως άλλη δραστηριότητα πέραν της συντήρησης του υλικού τους και της φιλοξενίας καμιάς έκθεσης, όποτε κιόλας κάποιος διευθυντής κρίνει πως πρέπει να μπει στον κόπο!.. Και το μεγαλύτερο «βάρος» τους: τα χιλιάδες δευτερότερης αξίας εκθέματα, σε ράφια αποθηκών, συρτάρια ή φοριαμούς καταχωνιασμένα, παραμελημένα και διπλοκλειδωμένα! Τι έχει βγάλει ποτέ, πέρα από γενικούς εκλαϊκευτικούς οδηγούς, το Εθνικό Αρχαιολογικό ή το Επιγραφικό ή τόσα περιφερειακά μουσεία απ' τις πλουσιότατες συλλογές τους; Πότε δημοσιεύτηκε πλήρης κατάλογος του Νομισματικού ή τα νομίσματά του μιας τουλάχιστον περιόδου ή μιας περιοχής; Είναι τάχα γνωστό καν πόσα πολλαπλά υπάρχουν και σε ποια κατάσταση ή μένουν ακατάγραπτα σαν τους δημοσίους υπαλλήλους;..

Αντιθέτως, η πυκνή εκδοτική παρουσία της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος καταφέρνει ν' αξιοποιεί τ' αποκτήματα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου και να τα προβάλλει στο ευρύ κοινό, παρέχοντας ταυτόχρονα πολύτιμο υλικό στους μελετητές για γόνιμη επεξεργασία. Σχέδια, λιθογραφίες, χάρτες, φυλλάδια, μικροαντικείμενα που ξεκομμένα δεν θα τραβούσαν την προσοχή κανενός, καταταγμένα και συνδυαστικά παρουσιασμένα συγκροτούν ενδιαφερότατες «θεματικές εκθέσεις», ιδίως όταν συνοδεύονται μ' επαρκή υπομνηματισμό, που αντικαθιστά με το παραπάνω και τον πιο φιλότιμο ξεναγό...

Από το Blogger.

Popular Posts